پشتیبانی سایت وردپرس

دریافت خدمات پشتیبانی سایت وردپرسی از بهترین های وردپرس با بیش از 10 سال سابقه کار.

از طریق این خدمت شما میتوانید تمام نیازمندی های خود را برای سایت های وردپرسی اعلام کنید تا تیم فنی هایو برای شما آن را انجام دهد.

تصویر یک ماشین حساب که شخصی به آن تکیه داده است

هزینه پشتیبانی وردپرس

هزینه پشتیبانی وردپرس در هایو با توجه به نیاز شما برآورد خواهد شد و هموراه سعی بر ارائه قیمت منصفانه بخصوص برای استارت آپ ها وجود دارد. با اینحال جهت برآورد هزینه های ماهیانه پکیج های زیر آماده شده است.

استخدام پشتیبانی ساده وردپرس

در پلن پشتیبانی ساده وردپرس خدمات زیر بر روی وب سایت شما انجام و گزارش های لازم ارائه خواهد شد.

  • پاسخگویی همیشگی
  • بروزرسانی هسته وردپرس، قالب و افزونه ها
  • انجام تنظیمات مربوط به قالب و افزونه ها
  • مسدودسازی کامنت و ثبت نام های اسپم
  • بررسی عملکرد کلی سایت
  • فعال‌سازی SSL
  • ثبت سایت در سرچ کنسول و آنالیتیکس
  • ارائه گزارش مشکلات سئو سایت

 

هزینه ماهیانه: 549,000 تومان

تصویری از یک حسابدار در حال محاسبه

استخدام پشتیبانی معمولی وردپرس

در پلن پشتیبانی معمولی وردپرس خدمات زیر بر روی وب سایت شما انجام و گزارش های لازم ارائه خواهد شد.

  • پاسخگویی همیشگی
  • بروزرسانی هسته وردپرس، قالب و افزونه ها
  • انجام تنظیمات مربوط به قالب و افزونه ها
  • مسدودسازی کامنت و ثبت نام های اسپم
  • بررسی عملکرد کلی سایت
  • فعال‌سازی SSL
  • ثبت سایت در سرچ کنسول و آنالیتیکس
  • ارائه گزارش مشکلات سئو سایت
  • افزایش سرعت سایت
  • افزایش امنیت سایت
  • بهینه سازی تصاویر
  • نصب افزونه های بهینه سازی اورجینال
  • بکاپ گیری منظم از دیتابیس و فایل های سایت

هزینه ماهیانه: 669,000 تومان

تصویری از یک حسابدار در حال محاسبه
تصویری از یک حسابدار در حال محاسبه

استخدام پشتیبانی حرفه ای وردپرس

در پلن پشتیبانی حرفه ای وردپرس خدمات زیر بر روی وب سایت شما انجام و گزارش های لازم ارائه خواهد شد.

  • پاسخگویی همیشگی
  • بروزرسانی هسته وردپرس، قالب و افزونه ها
  • انجام تنظیمات مربوط به قالب و افزونه ها
  • مسدودسازی کامنت و ثبت نام های اسپم
  • بررسی عملکرد کلی سایت
  • فعال‌سازی SSL
  • ثبت سایت در سرچ کنسول و آنالیتیکس
  • ارائه گزارش مشکلات سئو سایت
  • افزایش سرعت سایت
  • افزایش امنیت سایت
  • بهینه سازی تصاویر
  • نصب افزونه های بهینه سازی اورجینال
  • بکاپ گیری منظم از دیتابیس و فایل های سایت
  • ارائه آموزش های ویدئویی
  • ارائه استراتژی سئو و فروش

هزینه ماهیانه: 1,999,000 تومان

استخدام مدیر سایت

با استخدام مدیر سایت از طریق هایو، ما یک کارمند اختصاصی برای انجام تمام درخواست ها و مدیریت سایت شما در اختیار شما قرار خواهیم داد.

با استخدام مدیر سایت علاوه بر درخواست های پشتیبانی سایت وردپرسی شما تمام موارد مربوط به محتوا گذاری بر روی سایت نیز توسط کارمند برای شما انجام خواهد شد. همچنین در صورتی که سایت شما فروشگاهی باشد مدیر سایت سفارشات شما را دریافت کرده و به شما ارسال خواهد کرد.

پشتیبانی وردپرس

تولید محتوا

مدیریت فروشگاه

افزایش سئو و فروش

ویژگی های پشتیبانی وردپرس هایو

تصویری از فعال یا غیرفعال کردن لیست ویژگی ها

پرداخت به ازای درخواست

اگر قصد خرید پلن های آماده پشتیبان وردپرس را ندارید می توانید درخواست خود را در حساب کاربری خود ثبت کنید و فقط به ازای درخواست پرداخت داشته باشید.

شروع ارزان تر

با شارژ هدیه اولیه که به شما تعلق میگرد می توانید هر نوع درخواست خود را ارزان تر ثبت و پرداخت کنید.

پشتیبان گیری خودکار

فرقی نمی کند پلن پشتیبانی تهیه کنید و یا صرفا یک درخواست فنی داشته باشید، ما برای شما بطور پیشفرض پشتیبان گیری خودکار از دیتابیس را فعال خواهیم کرد.

تصویری از فعال یا غیرفعال کردن لیست ویژگی ها

چرا زیرساخت ابری هایو

زیرساخت ابری هایو سال هاست در حال کسب تجربه و اجرای بهترین ایده ها برای استفاده از محصولات خود می باشد که در زیر برخی از دلایل و ویژگی های هایو را آورده ایم.

هرکاربر 25,000 تومان شارژ اولیه هدیه خواهد داشت (10 هزار تومان بعد از ثبت نام و 15 هزار تومان بعد از اولین شارژ نقدی) که با این مقدار شارژ می توانید درخواست خدمات مختلف داشته باشید و یا سرویس های دیگر هایو را تست کنید.

تیم فنی هایو سالیان سال است که با سیستم های مدیریت محتوای مختلف در حال کار هستند و اسکریپت های مخصوص خود را نوشته اند. لذا شما با چند فرد با تجربه بالا در ارتباط خواهید بود.

در هایو می توانید اقدام به همکاری با ما کنید و در ازای کارهای انجام شده پول هایو را دریافت کنید و بتوانید از سرویس های مختلف استفاده ببرید. برای اطلاعات بیشتر به بخش کسب درآمد اینترنتی با هایو مراجعه کنید.

تیم پشتیبانی هایو همواره در بستر های مختلف ارتباطی با شما در ارتباط خواهند بود و پشتیبانی های لازم را ارئه می دهند.

راهکارهای پشتیبانی

ارسال تیکت

از 8 صبح تا 12 شب در کمتر از چند دقیقه پاسخگو تیکت های شما هستیم.

تماس تلفنی

بین ساعات 8 تا 24 بصورت تلفنی می توانید سوالات و مشکلات خود را مطرح کنید.

واتس اپ

درصورت نیاز به ایجاد راه ارتباطی سریعتر از طریق واتس اپ پاسخگو خواهیم بود.

DevOps (غیر رایگان)

استخدام متخصص خصوصی و اختصاصی شما با ارائه شماره مستقیم تلفن همراه پشتیبان. تمام مشکلات فنی و زیرساختی شما را رفع خواهد کرد.

پشتیبانی وردپرس (غیر رایگان)

استخدام وردپرس کار متخصص خصوصی و اختصاصی با ارائه شماره مستقیم همراه پشتیبان. تمام مشکلات فنی وب سایت وردپرسی شما را رفع خواهد کرد.

SysAdmin (غیر رایگان)

استخدام مدیر شبکه متخصص، خصوصی و اختصاصی شما با ارائه شماره مستقیم تلفن همراه پشتیبان. تمام مشکلات فنی و زیرساختی شما را رفع خواهد کرد.

سوالات متداول

در بدو ورود به خانواده هایو شما مبلغ 10,000 تومان شارژ رایگان دریافت خواهید کرد افزون بر آن 15,000 تومان نیز بعد از اولین شارژ نقدی دریافت خواهید کرد. 

دوره پرداخت تمام پلن های پشتیبانی بصورت ماهیانه می باشد. هرچند درصورت نیاز می توانید درخواست خود را خارج از پلن های پشتیبانی و بصورت تکی ارسال بکنید که در این حالت درخواست شما در سریعترین زمان با یکبار پرداخت انجام خواهد شد.

درصورتی که درخواست شما مطابق آنچه که در ابتدا خواسته بودید اجرا نشود و تایید شما را دریافت نکند درخواست بررسی و مجدد انجام می شود تا در نهایت رضایت کامل شما جلب شود.

راهنمایی و پشتیبانی وردپرس

اشتباهات رایج در وردپرس

اشتباهات رایج در وردپرس 1

چنانچه شما به دنبال نصب یک وبسایت وردپرسی بدون اشکال و بهینه هستید این مقاله میتواند به شما کمک کند.

در این مقاله به شما استاندارد ها و چک لیست هایی رو ارائه میدهیم که در صورت پیروی از این موارد یک وبسایت وردپرسی بهینه را خواهید داشت.

در پارت اول اشتباهات رایج در وردپرس به بررسی هاست و اشتباهات اولیه نصب و پیکربندی وردپرس که اغلب تازه کاران با آن ها آشنا نیستند، می پردازیم.

 

تفاوت wordpress.com با wordpress.org

 

wp.com vs .org

 

یک اشتباه بسیار رایج  در کاربران جدید وردپرس این است که نسخه‌هایcom. و org. وب‌سایت‌های وردپرس را باهم اشتباه می‌گیرند و فکر می‌کنند که آنها یکسان هستند.

در wordpress.com  شما نیازی به تهیه هاست و دامنه ندارید، همچنین شما دسترسی کاملی برای ویرایش تنظیمات سایت تان ندارید.

این وبسایت شبیه یک وبسایت وبلاگ دهی میباشد، والبته در ایران هم به خاطر فیلترینگ کارایی آنچنانی ندارد.

اما در wordprees.org شما میتوانید یک نسخه کامل از وردپرس را دانلود کرده و در هاست خود آپلود کنید، که این کار دسترسی کامل به تنظیمات آن را به شما خواهد داد.

بکاب گیری خودکار در هاست

اشتباهات رایج در وردپرس

در بیشتر موارد دوستانی که به تازگی طراحی سایت با وردپرس را شروع کرده اند، بدون توجه به مواردی که هاستینگ در اختیار آن ها قرار می دهد، اقدام به خرید و استفاده از هاست میکنند.

یکی از این موارد ارائه پشتیبان گیری خودکار از وبسایت شماست، که اگر از هاستی استفاده کنید که این مورد را نداشته باشد یکی از اشتباهات رايج در وردپرس را مرتکب شده اید.

زیرا در این مورد باید خودتان به صورت دستی از داده های سایت تان بکاپ بگیرید، که ممکن است این روند را در برخی موارد فراموش کنید .

واین می تواند برای شما مشکل ساز بشود زیرا سایت شما از قبل هشدار نمی دهد که قرار است فلان روز دچار مشکل شود.

و درست در زمانی که نیاز به یک فایل پشتیبان دارید، چیزی در دسترس تان نیست.

لذا قبل از خرید هاست، یکی از مواردی را که باید چک کنید برای کیفیت آن سرویس همین پشتیبان گیری خودکار است.

شما میتوانید برای پیاده سازی وبسایت تان با وردپرس از هاست های ابری هایو استفاده کنید، که با توجه به نیاز شما طراحی و آماده سازی شده اند.

عدم ارائه  Git، LSCache، SSH و SFTP

هاستی که برای میزبانی وبسایت وردپرسی خودتان انتخاب میکنید، حتما نیاز به این موارد ندارد، اما داشتن آنها مطمعنا میتواند مدیریت سایت شمارا آسان تر و عملکرد وبسایت تان را بالا ببرد.

از دسترسی به خط فرمان گرفته تا ابزار های مدیریت فایل از راه دور مانند Filezila گرفته، تا طیف وسیعی از ویژگی هایی که میتواند شما را از یک مبتدی به یک حرفه ای تبدیل کند.

با LSCache، عملکرد وبسایت تان سریع‌تر شده و باعث می‌شود صفحات سایت شما سریع‌تر بارگزاری شوند و در نتیجه کاربران راضی‌تری داشته باشید.

آیا هاست رایگان برای وردپرس خوب است یا نه؟

 

 

هاست رایگان

کسی در این دنیای هستی وجود ندارد که چیز های رایگان را دوست نداشته باشد.

اما وقتی صحبت از هاست رایگان می شود باید از این فکر عقب نشینی کرد.

در هاست ها رایگان شما معمولاً باید ویژگی های محدود، منابع محدود و نمایش تبلیغات اجباری را تحمل کنید.

در هاست های رایگان اکثرا سرعت وبسایت شما بسیار کند و غیر قابل قبول می باشد.

و ویژگی های مهمی مانند پشتیبان گیری خودکار و بهینه سازی سرعت هاست را ارائه نخواهند داد.

در اینگونه هاست ها اغلب باید از سابدامین همان هاست هم استفاده کنید و اجازه افزودن دامنه خودتان را نخواهید داشت.

اما آنچه که بازدیدکنندگان را از این نوع وبسایت ها فراری می دهد، تبلیغات آزار دهنده این هاست می باشد.

اگر قصد شما یادگیری وردپرس است، اینگونه هاست ها انتخاب بدی برای شما نیستند و اتفاقا زمین بازی مناسبی برای یادگیری شما هستند.

اما اگر میخواهید یک کسب و کار آنلاین و پولساز را راه اندازی کنید، باید برای هاست وبسایت تان هزینه کنید.

عدم استفاده از آیپی ثابت

آدرس های IP یک شناسه هستند.

از آیپی ها برای متمایز کردن سایت هایی که در گیر هرزنامه ها یا انواع تخلفات غیر قانونی هستند، استفاده میشود.

وقتی وبسایتی که از یک IP مشترک استفاده می کند در لیست سیاه قرار می گیرد، در واقع ip آن وبسایت در لیست سیاه قرار داده شده است، که به این معنی است که تلاش برای ارسال ایمیل از آن آدرس IP، می تواند منجر به عدم نمایش ایمیل در صندوق ورودی و رفتن آن به پوشه اسپم شود.

جدا از اسپم شدن ایمیل ها وقتی که چند سایت از یک آیپی مشترک استفاده میکند، با روبرو شدن حملات DDOS  روی آن آیپی، همه ی آن وبسایت ها با هم درگیر این مشکل می شوند، هرچند که هدف حمله سایت شما نباشد.

با داشتن یک آیپی مخصوص به خودتان میتوانید از مشکلات ایجاد شده توسط دیگران برای شما در امان باشید.

بسیاری از ارائه دهندگان هاست از یک آدرس آیپی برای چندین سایت استفاده میکنند و در قبال یک آیپی منحصر به فرد در خواست وجه بیشتری میکنند.

شما قبل از خرید هاست باید از این مورد مطلع شوید تا از یکی از اشتباهات رايج در وردپرس جلوگیری کنید.

هزینه‌های پنهان در راه‌اندازی، انتقال، پشتیبانی، حساب‌های ایمیل اضافی یا پهنای باند

پیدا کردن یک هاست ارزان بسیار آسان است.

غافلگیر شدن در ثبت نام  هاست زمانی  اتفاق می افتد که کل مبلغ پرداختی بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا تبلیغ شده است، نمایش داده می شود.

باید شرایط هاست را بررسی کنید و به دقت به صفحه های تسویه حساب نگاه کنید، تا از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

به دنبال یک میزبان معتبر باشید که به وضوح بیان کند که در مقابل وجه دریافتی از شما چه چیزهایی را به شما تحویل می دهد.

توجه به منابع هاست (مانند ssd، تعداد ایمیل ها، پهنای باند و…)

کاربران جدید وردپرس اغلب به سراغ ارزان ترین هاستینگی می روند که می توانند پیدا کنند.

این می تواند به معنای محدودیت در میزان منابع سرور برای مواردی مانند حافظه، رم، پهنای باند یا توان عملیاتی شبکه باشد.

همچنین می‌تواند به معنای میزبانی بر روی سخت‌افزار نسل قدیمی (پردازنده‌های کندتر و HDD به جای SSD) باشد.

اغلب هاستینگ های این اطلاعات رو به وضوح در اختیار مشتری قرار نمی دهند، که این میتواند باعث سردرگمی آن ها بشود.

هاستینگ ها قدرتمند کیفیت و محدودیت های سرور را به وضوح بیان میکنند، تا مشتری بهتر بتواند تصمیم گیری نماید.

توجه به امنیت هاست (حفاظت از DDoS، گواهینامه های Imunify360 و SSL )

امنیت یکی از معیارهای واقعی کیفیت هاست است.

وقتی هاستی پایین رده را انتخاب کنید، ممکن است محافظت DDoS یا گواهینامه SSL رایگان را به شما ارائه ندهد.

با استفاده از هاستینگ های کم تجربه، که به درستی سرور های خود را پیکر بندی نکرده ممکن است، خود در معرض هک شدن قرار دهید.

هاستینگ مناسب برای شما آن است که پشتیبان گیری خودکار، محافظت از حملات ddos، فایروال قوی و ssl رایگان به شما تحویل دهد.

توجه به مشخصات سرور و انتخاب هاست با تجهیزات قدیمی

این مورد مانند منابع اولیه و تجهیزات سرور  نیز اهمیت زیادی برای وبسایت شما دارد.

شما یک وب سایت کند نمی خواهید زیرا برای کاربران خسته کننده خواهد بود.

کاربران هم از سایت های کند و خسته کننده فراری هستند و میزان ورودی شما از طریق گوگل به شدت پایین خواهد آمد.

تقریباً همه شرکت‌های ارائه دهنده هاست وردپرس به شما می‌گویند که سرورهای سریعی دارند، حتی اگر در عمل هم اینگونه نباشد به شما دروغ خواهند گفت.

بهترین راه برای شناخت هاستینگ های خوب خواندن نظرات کاربران در سایت های دیگر درباره آن ها و میزان رتبه آن ها در گوگل است.

خرید هاست بدون پشتیبانی 24 ساعته

هیچ کس عمدا هاستی با پشتیبانی ضعیف را انتخاب نمی کند،.

تقریباً مانند سرعت سرور، شرکت های هاستینگ همه ادعا می کنند که از پشتیبانی عالی برخوردار هستند.

بهترین معیار برای شناخت اینگونه هاست ها، سایت های نظر دهی هستند.

انتخاب هاست با سابقه

انتخاب یک شرکت میزبانی اثبات نشده ممکن است فقط افراد کمی مناسب باشند، چون بیشتر افراد ترجیح می دهنداز هاست با سابقه تری استفاده کنند، زیرا این یک حس اعتماد خاطری را برای مشتری تداعی میکند.

شرکت ویرا ابر آینده یا همان هایو سال ها زیادی است که در این حوزه فعالیت میکند!

توجه به بروزرسانی پلتفرم های هاست، هسته وردپرس، قالب هائ افزونه ها

به روز نگه داشتن پلت فرم های خود هاست مانند PHP و پایگاه داده به روز نگه داشتن هسته وردپرس، قالب ها و افزونه ها برای جلوگیری از هک شدن و اثر گزاری بر روی سرعت سایت شما بسیار مهم است.

تنها نگرانی این نیست که سایت شما از کار بیافتد، هک شدن وبسایت و افشای اطلاعات وبسایت و سرقت اطلاعات شخصی کاربران و افشا جزییات مالی وبسایت، میتواند در یک چشم بهم زدن، اعتبار شرکت و وبسایت شما را زیر سوال ببرد.

اگر بخواهید که به صورتی دستی مراقب همه چیز باشید، ممکن است در طول زمان و فراموشی آن وظایف برای وبسایت شما مشکل پیش بیاید، پس بهتر است از هاست های استفاده کنید که پلتفرم های داخلی مانند php و پایگاه داده را بروز نگه می دارند

همچنین شما با فعال کردن حالت بروزرسانی خودکار وردپرس میتوانید اطمینا حاصل کنید، که وبسایت شما همیشه بروز و امن باقی خواهد ماند.

توجه به Uptime سرور که بعضی اوقات ممکن است پایین باشد!

چناچه هاستی به شما ضمانت آپتایم 100 درصدی داد و سایت شما برای مدتی افلاین شد و دیگر در دسترس نبود، باید متوجه بشوید که آن هاستینگ به شما ضمانت اشتباه داده اند.

از دسترس خارج شدن یک وبسایت حتی برای چند دقیقه می تواند به شدت رتبه شما را در موتور های جستجو تحت تاثیر قرار دهد.

شما با استفاده از سایت هایی مانند Hyperspin میتوانید میزان اپتایم بودن سرور های هاستینگ مد نظر خود را متوجه شوید.

همچنین شما با مراجعه به فروم ها و سایت های نظر دهی متوانید با استفاده از مشتریان قبلی این هاست ها از صحت اطلاعات ارائه شده به شما مطمعن بشوید.

نصب و پیکربندی اولیه

نصب خودکار وردپرس در هاست با استفاده از ابزارهایی مانند Softaculous که این کار را برای شما در کمتر از دودقیقه انجام می دهند، مکمن است آسان و ساده به نظر بیاید، ولی پیشنهاد ما به شما این است که تا جایی که ممکن است خودتان با اپلود فایل های وردپرس در هاست وبسایت خودتان را بسازید.

زیرا اینگونه نرم افزار ها گاهی ممکن است دچار خطاهایی شوند و کاربر با مشکل روبرو شود.

حذف نظرات پیش فرض در وردپرس

در حین نصب وردپرس، و یا در درون ریزی بعضی قالب ها این امکان وجود دارد که نظراتی برای نمایش ساختار و چگونگی نمایش آن ها در زیر پست هایی نمایش داده بشود.

شما حتما باید این نظرات از قبل نوشته شده و غیر واقعی را از سایت خودتان حذف کنید، زیرا هم برای بازدیدکنندگان و هم برای موتور های جستجویی مانند گوگل وجود چنین چیزی هایی خوشایند نیست و به مراتب در رتبه و سئو سایت شما اثر خواهد گذاشت.

برای حذف اینگونه نظرات ابتدا وارد داشبورد مدیریت وردپرس  وبسایت تان شوید، سپس روی دیگدگاه ها کلیک کنید.پ

در آنجا لیستی از دیدگاه های موجود برای شما نمایش داده می شود که شما باید دیدگاه های غیر واقعی مانند “این یک دیدگاه است” را از وبسایت تان حذف کنید.

اضافه کردن صفحات خاص و درباره ما

بازدیدکنندگان وب سایتها هنگام بازدید از یک سایت انتظارات خاصی دارند.

اگر آدرس فیزیکی، شماره تلفن، خط‌مشی‌های مربوط به بازپرداخت، حمل‌ونقل، شرایط خدمات و حتی خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی را نمایش ندهید، آن‌ها به اعتبار و واقعی بودن شرکت شما مشکوک خواهند شد.

نداشتن جزئیات تماس و عدم ارائه فرم تماس با ما یکی از بزرگترین سیگنال‌های «کلاهبرداری» است که به کاربر هشدار می دهد که این یک سایت جعلی است.

نادیده گرفتن این اصول یک راه عالی برای از دست دادن بازدیدکنندگان وبسایت شما می باشد!

صفحه درباره ما شرکت بخشی از این اطلاعات اولیه است.

نوشتن دو الی سه جمله کوتاه به جای گفتن داستان شرکت، سیگنال دیگری به مشتریان احتمالی است.

که ممکن است وبسایت و کسب وکار شما را جدی نگیرند، که خود این مورد باعث از دست رفتن اعتماد و عدم خرید مشتری از شما می شود.

نصب وردپرس در پوشه اشتباه

بسیاری از کاربران جدید وردپرس وسوسه می شوند که وردپرس را به جای پوشه اصلی (پابلیک اچ تی ام ال) سایت در یک زیر شاخه نصب کنند و نام آن را چیزی واضح مانند وردپرس  بگذارند.

کسانی هم هستند که دوست دارند وبلاگی متمایز از سایت اصلی داشته باشند و وردپرس را در پوشه هایی با عنوان blog  نصب میکنند.

اگر قرار است که در کل سایت شما از وردپرس استفاده شود که رایج ترین و صحیح ترین شیوه هم همین مورد است، پس در زمان نصب وردپرس به صورت خودکار دایرکتوری نصب را خالی بگذارید.

و در نصب دستی وردپرس همه فایل های موجود در پوشه وردپرس را به پوشه پابلیک اچ تی ام ال (public_html) انتقال دهید، تا وقتی کسی نام دامنه شما را تایپ می‌کند، مستقیماً به محل نصب وردپرس یعنی همان آدرس اصلی سایت منتقل شود.

مسدود کردن تصادفی موتورهای جستجو

هنگام ایجاد محتوا و ساختن یک سایت جدید، ممکن است بخواهید از ایندکس کردن سایت نیمه کاره شما توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید.

زمانی که وبسایت شما تکمیل شد و مطالب تان را به صورت صحیح در وبسایت بارگذاری کردید، در داشبورد ورپرس با کلیک بر روی تنظیمات -> خواندن، و سپس انتخاب  تیک  گزینه «از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند» را بردارید و روی گزینه ذخیره کردن کلیک کنید.

این گزینه اکثر موتورهای جستجو را از ایندکس کردن هر صفحه و پستی در سایت باز می‌دارد.

مشکل اینجاست که کاربران جدید گه گاه فراموش می‌کنند که وقتی وبسایت شان برای ایندکس شدن در موتورهای جستجو آماده شد، علامت آن گزینه را بردارند.

این کار باعث این می شود که عملا سایت شما در گوگل نمایش داده نخواهد شد و هیچگونه بازدید کننده ای از گوگل به سمت وبسایت شما ارجاع داده نشود.

چنانچه برای ایندکس شدن صفحات در گوگل مطمعن هستید، حتما این گزینه را چک کنید که فعال نباشد.

حذف صفحات و پست ها و دسته های پیش فرض

فراموش کردن حذف پست‌ها، صفحات و دسته‌های پیش‌فرض (مانند Hello World و Uncategorized) اشتباهی است که کاربران جدید با نظم شگفت‌انگیزی مرتکب آن می‌شوند .

این مورد تصور بدی را برای بازدید کنندگان مصور خواهد کرد.

حذف پست ها و صفحات به آسانی انجام میشود، تنها کاری که باید انجام بدهید این است که در داشبورد مدیریتی وردپرس وارد قسمت برگه ها و نوشته ها شوید و سپس با نتخاب نوشته های و صفحات پیش فرض گزینه انتقال به زباله دادن را بزنید، به همین راحتی آن ها را حذف خواهید کرد.

برای حذف دسته بندی پیش فرض، ابتدا باید یک دسته جدید ایجاد کنید، آن را به عنوان دسته پیش فرض تنظیم کنید و سپس دسته بندی نشده را حذف کنید.

حذف شعار وردپرس

در تنظیمات عمومی، عنوانی در نصب های جدید وردپرس، با مضمون “یک سایت وردپرسی دیگر” وجود دارد.

این چیزی است که هر صاحب سایت باید بلافاصله پس از نصب وردپرس آن را تغییر دهد و شعار مناسب وبسایت خودش را جایگزین آن کنند.

عدم تنظیم منطقه زمانی

برخی از افزونه‌ها از تنظیمات منطقه زمانی در تنظیمات وردپرس -> عمومی -> منطقه زمانی برای محاسبه زمان ارسال اعلان‌ها استفاده می‌کنند.

حتی ایمیل‌های عمومی سیستم نیز از این تنظیم برای اهداف مشابه استفاده می‌کنند.

در تنظیمات منطقه زمانی مناسب را پیدا کنید و تنظیمات را ذخیره کنید.

توجه داشته باشید که همه افزونه ها از این تنظیمات استفاده نمی کنند.

عدم تنظیم عنوان سایت

تعیین عنوان برای وبلاگ شما بسیار مهم است .

در بالای بخش تنظیمات -> عمومی، عنوان سایت قرار دارد.

اینجاست که می‌توانید از عنوان پیش‌فرض سایت تان را با مضمون «وبلاگ من» به چیزی که نام برند یا سایت تان است عوض کنید، مطمئن شوید که پس از اتمام ویرایش، تغییرات را ذخیره کنید.

فراموش کردن انجام این تغییر به این معنی است که بازدیدکنندگان سایت شما عنوان بلاگ من را در بالای صفحات وبسایت شما میبینند، که برای افرادی که قبلا وردپرس را نصب کرده‌اند، اشتباه بسیار فاحشی محسوب میشود.

ودر پایان

در این مقاله سعی کردیم که اشتباهات رایجی را که یک کاربر مبتدی وردپرس ممکن است انجام دهد را برای شما توضیح داده باشیم، برای داشتن یک کسب و کار آنلاین توجه به ریز به ریز این نکات مهم و حیاتی خواهد بود

ارسال پست های جدید سایت به ایمیل کاربران

ارسال خودکار پست های جدید سایت به ایمیل کاربران

تصور کنید هر بار که پستی را در وب سایت تان منتشر می کنید، برای باخبر شدن کاربران به صورت دستی برای آن ها ایمیل بفرستید.

تهیه پیش نویس یک ایمیل، جمع آوری لیست کاربران  و ارسال آن برای همه کاربران زمان زیادی را ازشما تلف می کند.

چرا ارسال خودکار پست های جدید سایت تان را طبق روشی که ما میگوییم انجام نمیدهید؟

 

چندین سرویس ارسال خودکار پست های جدید سایت برای وردپرس وجود دارد که می‌تواند این کار را برای شما آسان کند، وقتی شما پستی را در سایت تان بارگزاری می کنید، آن ها به طور خودکار پیامی را برای کاربران ایمیل می کنند.

با ما همراه باشید تا چند راه ارسال خودکار پست های جدید سایت تان  را با هم بررسی کنیم.

Automatic submission of new site posts

چرا باید از ارسال خودکار پست های جدید سایت استفاده کنیم؟

اگر هنوز یک خبرنامه برای وب سایت تان راه اندازی نکرده اید، اکنون زمان آن است که این کار را انجام دهید.

به همه برندهای مورد علاقه خود فکر کنید، به احتمال زیاد، شما کمپین های تبلیغاتی زیادی از آن ها دیدید که به ایمیل تان ارسال کرده اند.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا ارسال خودکار پست های جدید سایت مورد توجه هستند؟

صرفه جویی در زمان

برخی از افراد تصمیم می‌گیرند به صورت دستی ایمیل‌های خوش‌آمدگویی، ارسال اعلان‌ها و موارد مشابه را ارسال کنند، اما حقیقت این است که در درازمدت دچار مشکل خواهند شد.

هر چه وبسایت شما بزرگتر شود، باید با چالش های بیشتری دست و پنجه نرم کنید.

حجم بالایی از کاربران جدید، دیدگاه های داخل سایت و حتی شبکه ها اجتماعی وقت شما را پر خواهند کرد.

خودکارسازی فرایند ارسال ایمیل‌ها باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود و شخصی‌سازی آن ها می‌تواند میزان تعامل با کاربران را بالا نگه دارد و همچنین میزان ورودی های وبسایت تان را افزایش می دهد.

کاربرانتان به راحتی شما را فراموش خواهند کرد!

با اشباع بیش از حد محتوای آنلاین، به راحتی می توان حتی وبسایت مورد علاقه خود را فراموش کرد.

یک یادآوری هفتگی یا ماهانه در صندوق ورودی ایمیل شان می‌تواند کاربرانی را که شما را فراموش کرده اند را به وبسایت تان هدایت کنید.

ممکن است ماهانه هزاران بازدیدکننده جدید داشته باشید، اما اگر نتوانید بازدیدکنندگان فعلی خود را در طولانی مدت حفظ، فایده زیادی برای شما نخواهد داشت.

ارسال ایمیل‌های یادآوری باعث وفاداری کاربران تان می‌شود و آن ها را با وبسایت تان درگیر میکند.

ارائه درک بهتر

چه فردی باشید که یک وبلاگ شخصی دارید یا یک تجارت بزرگ با هزاران بازدید کننده، هیچ چیز ارزشمندتر از تجزیه و تحلیل  کاربران نیست.

دانستن نحوه تعامل بازدیدکنندگان با محتوای شما می تواند درک انتقادی جدیدی نسبت به عادات آنها به شما بدهد.

با این دانش، می توانید محتوای خود را با توجه به نیاز بازدید کنندگان ارائه بدهید و کاربران بیشتری جذب کنید.

اکثر ابزارها و خدمات ایمیل مارکتینگ با آمار دقیقی مانند نرخ بازدید و نرخ کلیک ارائه می شوند. به عنوان مثال، می‌توانید ببینید که چه پست‌هایی در وبسایت شما بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، یا چه عنوان ایمیلی بیشترین کلیک را به خود جلب می‌کند.

ارسال خودکار پست های جدید سایت با افزونه ها

اگر ارسال خودکار پست های جدید سایت تان را به ایمیل کاربران به راحت ترین شیوه انجام دهید، ساده‌ترین راه آن نصب یک افزونه است.

این افزونه هاجمع آوری ایمیل کاربران و ارسال خودکار پست های جدید سایت را در پشت زمینه سایت برای شما انجام می دهند.

فقط افزونه را نصب و راه اندازی کنید و یک خبرنامه ایجاد کنید.

افزونه MailOptin

MailOptin plugin

 

 

 

افزونه‌های بازاریابی ایمیلی زیادی وجود دارد، اما MailOptin یکی از بهترین‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

این افزونه به صورت یکپارچه به شما کمک می‌کند تا ایمیل های کاربران را جذب کنید، خبرنامه‌های تعاملی زیبا بسازید، و فرایند ارسال ایمیل ها را خودکارسازی کنید.

این افزونه به خودی خود ایمیل ها را ارسال نمی کند، اما در عوض بسیاری از خدمات ایمیل محبوب را ادغام می کند ، از جمله:

  • MailChimp
  • MailerLite
  • MailJet
  • Zoho

یکی از ویژگی های اصلی MailOptin، تولید کننده خبرنامه و فرم ساز انتخابی آن است که توجه بازدیدکنندگان شما را به خود جلب می کند و آنها را به لیست مشترکین شما اضافه می کند.

اما یکی از ویژگی های مهم دیگر آن، اتوماسیون سازی ایمیل قدرتمند و طراح خبرنامه  آن است.

با استفاده از این افزونه ، می توانید ایمیل هایی برای مشترکین خود ارسال کنید.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه هر این کار را انجام دهید.

مرحله اول:

به ارائه دهنده خدمات ایمیل خود در MailOptin > Integrations متصل شوید .

معمولاً می توانید فقط یک کلید API را وارد کنید و یا MailOptin را در آن مجاز کنید.

حالا بیایید ارسال خودکار پست های جدید سایت را تنظیم کنیم.

به MailOptin > Emails بروید و روی Add New کلیک کنید .
Email Automation را انتخاب کنید .
از منوی کشویی گزینه New Post Notification  را انتخاب کنید.

قالبی را که می خواهید از آن استفاده کنید انتخاب کنید.

سپس به سفارشی سازی ایمیل هدایت می‌شوید، جایی که می‌توانید قالب دلخواه خود را ویرایش کنید.
در پانل سمت راست ، روی تنظیمات کلیک کنید و سپس روی MailOptin کلیک کنید .

روی منوی کشویی Select Connection کلیک کنید و ارائه دهنده خدمات ایمیل خود و همچنین بخش مشترکی را که می خواهید  این ایمیل را برای آن ارسال کنید، انتخاب کنید .
شما با موفقیت یک خبرنامه خودکار راه اندازی کرده اید!

افزونه Email Subscribers & Newsletters Using SMTP

افزونه  Email Subscribers & Newsletters  در درجه اول برای سایت های کوچک با استفاده از سرور ایمیل خود میزبان در نظر گرفته شده است، اگرچه نسخه حرفه ای این افزونه شامل ادغام محدود با فرستنده هایی مانند SparkMail و PostMark است.

این افزونه شامل سه طرح موجود است: منبع باز (رایگان)، Starter و Pro.

نسخه رایگان این افزونه به wp_mail متکی است، فرستنده ایمیل مبتنی بر PHP که همراه با وردپرس است.

مشکل این افزونه این است که تابع پست PHP اغلب مسدود یا به عنوان هرزنامه علامت گذاری می شود.

برای ارسال مطمئن تر، می توانید نسخه Starter افزونه را خریداری کنید و با ارسال SMTP مطمئن تر متصل شوید.

همچنین به یک افزونه SMTP مانند WP Mail SMTP یا هر میزبان SMTP دیگر، مانند میزبانی ایمیلی که توسط هاست ابری هایو  ارائه می شود، نیاز دارید.

هنگامی که دسترسی به میزبانی SMTP  میزبان خود یا هر ارائه دهنده دیگری را دارید و نسخه starter این افزونه را نصب کردید، آماده راه اندازی ایمیل SMTP هستید.

 Plugin Email Subscribers & Newsletters Using SMTP

در داشبورد خود، به Email Subscribers > Settings > Email Sending بروید .
در قسمت Select a mailer to send email، روی SMTP کلیک کنید .
نام کاربری و رمز عبور SMTP خود را وارد کنید. اگر به اطلاعات SMTP  هاست تان دسترسی ندارید میتوانید با پشتیبانی هایو تماس بگیرید.
اکنون فقط باید ارسال خودکار پست های جدید سایت را تنظیم کنید.

به Email Subscribers > Campaigns بروید و روی Manage Templates کلیک کنید .
اگر از قبل یک الگوی منتشر شده پست جدید ندارید ، اکنون با کلیک کردن روی افزودن الگوی جدید ، یک الگو را ایجاد کنید، یا اگر می‌خواهید الگوی موجود را ویرایش کنید.

این همان ایمیلی خواهد بود که برای مشترکین ارسال می کنید.
سپس به Email Subscribers > Campaigns برگردید و روی Create Post Notification کلیک کنید.
تنظیمات را پیکربندی کنید و قالبی را که ایجاد کردید انتخاب کنید.

جمع بندی

داشتن یک وبسایت موفق مستلزم داشتن مدیریت همه جانبه می باشد و ارسال خودکار پست های جدید سایت می تواند بار زیادی را از دوش شما بردارد.

فقط یک کمپین با استفاده از افزونه های بالا ایجاد کنید، و دیگر هیچ نگرانی در باره ارسال ایمیل به کاربران نخواهید داشت.

recaptcha در وردپرس

نحوه افزودن کپچا در وردپرس

CAPTCHA معمولا در وب سایت ها استفاده می شود تا از دسترسی غیرمجاز ربات های برنامه ریزی شده توسط هکرها به خدمات وب سایت شما جلوگیری شود.

اگر به طور ناگهانی با حجم انبوهی از ایمیل های اسپم مواجه شدید، یا اگر درخواست های زیادی برای فرم های تماس سایت دریافت کردید،

به احتمال زیاد سایت شما توسط یک ربات برنامه ریزی شده مورد حمله واقع شده است.

در این پست یک نمای کلی از کپچا و دلیل نیاز آن در وبسایت وردپرسی را خدمت تان ارئه می دهیم.

کپچا چیست؟

کپچا یک ابزار است که می تواند تفاوت میان انسان و ربات را تشخیص دهد.

این ابزار به صورت یک سری حروف و کلمات تار و کشیده نمایش داده شده در یک پنل نمایان می شود.

سپس از کاربران خواسته می شود تا متن مبهم را شناسایی و وارد کنند.

اگرچه بسیاری از صاحبان وبسایت برای کاهش دسترسی های غیر مجاز از کپچا استفاده میکنند،

ولی این ابزار برای بازدیدکنندگان وبسایت، به ویژه افراد دارای معلولیت میتواند آزار دهنده باشد.

ریکپچا گوگل (reCaptcha)

گوگل در ازای استفاده از داده های آزمایشی  وبسایت برای آموزش و بهبود سیستم شناسایی Google Maps خود، reCaptcha را به صورت رایگان در اختیار کسب و کارها قرار  میدهد .

reCaptcha به سادگی درخواست میکند تیک گزینه “من ربات نیستم ” را بزنید، و چنانچه شکی در ربات بودن کاربر داشته باشد، یک پازل تصویری به کاربر نمایش داده می شود، که در آن کاربر باید اجسامی مانند “اتوبوس، قطار ، کشتی و ….) را انتخاب کنند. تا این ابزار بتواند انسان بودن شما را تشخیص دهد.

این روش بسیار پرکاربرد تر و راحتر از حدس حروف تار و کشیده شده است.

گوگل به تازگی، برای آسان تر کردن این مراحل ریکپچا نامرئی را راه اندازی کرده است.

در این ابزار تعامل کاربر با یک صفحه را با استفاده از داده ها ارزیابی می کند تا مشخص کند کاربر یک ربات است یا یک انسان!

این ابزار جنبه های رفتاری کلیدی کاربر مانند رفتار تایپی، اشتباهات املایی، زمان پرکردن فرم و… را به عنوان نوعی اعتبار سنجی تجزیه و تحلیل میکند.

با این حال، از آنجایی که هیچ کس به طور کامل نمی داند که گوگل چگونه داده ها را پردازش میکند، هنوز روش مرسومی نشده است.

چرا به Captcha در سایت خود نیاز دارید؟

هدف اصلی کپچا جلوگیری از ارسال درخواست های جعلی توسط ربات ها است!

در اینجا چند دلیل  وجود دارد که چرا باید از کپچا در وب سایت خود استفاده کنید:

  • دسترسی ربات ها را به نظر سنجی های آنلاین خود محدود کنید
  • از هرزنامه ها، نظرات ناخواسته و پیوندها در صفحات محتوای خود جلوگیری کنید.
  • از سرقت اطلاعات حساس مانند اطلاعات ورود توسط هکرها جلوگیری کنید.
  • از استفاده چندین نوع حساب ایمیل ناخواسته در سایت خود جلوگیری کنید.

چگونه می توان کپچا را در سایت وردپرس اضافه کرد؟

اکنون که متوجه کارایی کپچا شده اید و می دانید که از طریق آن نظرات اسپم و هرزنامه ها و… می توانید کاهش دهید.

زمان آن رسیده است که از آن را در وب سایت خود استفاده کنید،

با استفاده از افزونه Google Captcha می توانید کپچا را به سایت وردپرسی خود تان اضافه کنید.

در ادامه نحوه افزودن کپچا در وردپرس را فرا خواهیم گرفت.

افزودن کپچا در وردپرس

افزودن کپچا در وردپرس با نصب افزونه reCAPTCHA

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه Simple Google reCAPTCHA را نصب و فعال کنید.

پس از فعال‌سازی، به‌طور خودکار به تنظیمات » Google reCAPTCHA منتقل می‌شوید تا تنظیمات افزونه را پیکربندی کنید.

این افزونه از شما می خواهد که کلیدهای Google reCAPTCHA API را ارائه دهید.

می توانید این کلیدها را به صورت رایگان از وب سایت رسمی reCAPTCHA با کلیک روی پیوند “ثبت دامنه خود” در بالای صفحه ایجاد کنید.

ثبت وب سایت خود برای دریافت کلیدهای reCAPTCHA  API

ابتدا به وبسایت Google reCAPTCHA بروید، این جایی است که میتوانید سایت خود را برای دریافت کلید api ثبت کنید.

ابتدا از شما خواسته می شود که با حساب Google خود وارد شوید. پس از آن، صفحه “ثبت سایت جدید” را مشاهده خواهید کرد که در آن باید برخی از اطلاعات اولیه را برای ثبت سایت خود ارائه دهید.

ابتدا باید نام وب سایت خود یا هر نام دلخواه خود را در قسمت Label تایپ کنید .

این به شما کمک می کند تا در آینده به راحتی سایت خود را از بین سایت های دیگری که ممکن است داشته باشید، شناسایی کنید.

افزودن کپچا در وردپرس

بعد، باید تیک چک باکس reCAPTCHA V2 را انتخاب کنید.

با این کار 3 گزینه جدید باز می شود.

از آنجایی که می خواهید چک باکس reCAPTCHA را به سایت خود اضافه کنید، باید کادر “من ربات نیستم” را انتخاب کنید .

در کادر باز شده باید ادرس وبسایت خودتان را وارد کنید.

همچنین می توانید با کلیک بر روی نماد مثبت ( + ) چندین دامنه یا زیر دامنه اضافه کنید .

این به شما امکان می دهد از کلیدهای API یکسان در وب سایت های مختلف استفاده کنید.

افزودن کپچا در وردپرس

در بخشOwners آدرس ایمیل شما به صورت خودکار اضافه شده است،  در صورت تمایل می توانید ایمیل دیگری  را نیز اضافه کنید.

در مرحله بعد، برای استفاده از Google reCAPTCHA در سایت خود، باید شرایط دریافت خدمات را بپذیرید.

همچنین، کادر انتخاب «Send alert yo owners» را انتخاب کنید تا در صورت شناسایی هرگونه پیکربندی اشتباه یا فعالیت مشکوک، به Google اجازه دهید برای شما ایمیل ارسال کند.

افزودن کپچا در وردپرس

پس از پر کردن فرم بر روی دکمه ارسال کلیک کنید تا سایت تان ثبت شود.

Google reCAPTCHA اکنون یک پیام موفقیت آمیز به همراه کلید سایت و کلید سکرت در این صفحه به شما نشان می دهد.

افزودن کپچا در وردپرس

اکنون می توانید از این کلیدهای API در تنظیمات افزونه در وب سایت خود تان استفاده کنید.

افزودن reCAPTCHA به فرمهای وردپرس

Add reCAPTCHA to WordPress forms

 

این افزونه تأیید reCAPTCHA را به فرم نظرات وردپرس و همچنین فرم ثبت نام، فرم بازنشانی رمز عبور، فرم رمز عبور جدید و فرم ورود اضافه می کند.

در صورت تمایل، می‌توانید ریکپچا را در برخی فرم ها با برداشتن تیک آن قسمت نمایش ندهید.

پس از اتمام کار، روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید تا کلیدهای API ذخیره شوند و reCAPTCHA فعال شود.

تبریک می گوییم، شما با موفقیت reCAPTCHA را به فرم نظرات وردپرس خود اضافه کردید. اکنون می توانید قسمت نظرات پست های وبلاگ خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این درست کار می کندیا خیر.

همچنین طبق معمول، چناچه مشکلی داشتید میتوانید با پشتیبانی سرور های ابری هایو در تماس باشید.

نصب وردپرس در دایرکت ادمین

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که در ایران و کل دنیا بسیار محبوب و شناخته شده است.

سایت های زیادی در دنیا وجود دارند که از وردپرس برای مدیریت وبسایت شان استفاده میکنند.

در این آموزش به شما یاد خواهیم داد که نصب وردپرس روی دایرکت ادمین به چه صورت امکان پذیر است.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

شما به دو صورت می توانید وارد دایرکت ادمین شوید، یکی آن که به صورت مستقیم از پنل کاربری خودتان داخل وبسایت هایو وارد دایرکت ادمین شوید.

و در روش بعدی میتوانید به ادرس دامنه وبسایت تان “:2222″ را اضافه کنید، مانند” https://yourdomin.ir:2222 ” و سپس با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور میتوانید وارد پنل خود شوید.

نصب وردپرس در دایرکت ادمین

برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین شما ابتدا نیا دارید که یک دیتابیس جدید برای آن بسازید.

برای این کار روی گزینه MySQL Management کلیک کنید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

 

سپس برای ساخت یک دیتابیس جدید در سایدباری کناری روی گزینه Create New Database کلیک کنید.

دایرکت ادمین

سپس یک صفحه جدید برایتان باز میشود، که در قسمت اول باید نام دیتابیس را وارد کنید و در قسمت دوم نام کاربری دیتابیس را واردکنید،

چنانچه تیک گزینه “Same as database name” را نیز اگر بزنید نیازی به پر کردن قسمت دوم ندارید ونام دیتابیس و نام کاربری دیتابیس به یک نام ذخیره خواهند شد.

وقتی در قسمت اول نام دیتابیس را وارد کنید کادر سومی برای شما نمایان میشود که باید رمزعبوری را برای دیتابیس تان انتخاب کنید.

دایرکت ادمین

پس از ایجاد پایگاه داده، پیامی با عنوان Database Created ظاهر می شود.

دایرکت ادمین

خب بعد از اینکه دیتابیس جدیدی را ایجاد کردید، برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین ابتدا باید آخرین نسخه وردپرس فارسی رو دانلود کنید.

سپس باید به صفحه اصلی دایرکت ادمین برگردید و سپس روی گزینه File Manager کلیک کنید.

وردپرس

سپس باید این مسیر را دنبال کنید و فایل فشرده وردپرس را در این مسیر آپلود کنید.

domains >> yourdomainname.com >> public_html

پوشه public html همان جایی است که باید فایل های وردپرس را در آن آپلود کنید.

برای رسیدن به این پوشه مسیر زیر را دنبال کنید:

دایرکت ادمین

سپس ابتدا فایل های موجود در این پوشه را انتخاب کنید و حذف کنید و بعد روی New کلیک کنید و گزینه upload File را انتخاب کنید.

دایرکت ادمین

سپس فایل فشرده وردپرس را که دانلود کرده بودید را باید در هاست تان آپلود کنید.

دایرکت ادمین

حالا فایل zip را انتخاب کرده و مانند تصویر زیر  روی آن کلیک راست کنید و گزینه استخراج کنید.

وردپرس

بعد از استخراج همه فایل ها به پوشه wordpress منتقل میشن، وارد این پوشه شده و همه فایل ها را انتخاب کرده و به public_html منتقل کنید.

ee

خب بعد از این کار تقریبا همه ی کار را انجام داده اید، حالا تنها کاری که باید انجام بدهید آدرس دامین خودتان را در مرورگر تایپ کنید.

با صفحه انتخاب زبان وردپرس روبرو خواهید شد، زبان فارسی را از بین زبان ها انتخاب کنید و روی گزینه ادامه کلیک کنید.

در صفحه بعدی از شما میخواهد که مشخصات دیتابیس را وارد کنید،

همان مشخصاتی را که در بالا برای ساخت دیتابیس استفاده کردیم را وارد کنید،

توجه داشته باشید که گزینه میزبان پایگاه داده را تغییر ندهید بگزارید روی localhost  بماند.

در هاست های وردپرس هایو این مورد به صورت پیشفرض همان localhost است و نیاز به تغییر ندارد.

گزینه پیشوند جداول را هم جهت افزایش امنیت وردپرس بهتر است به چیز دیگری تغییر دهید، دقت کنید آندرلاین آخر پیشوند را بگذارید.

 

چنانچه مشخصات دیتابس خود را به درستی وارد کرده باشید باید یک صفحه دیگر روبرو می شوید، که باید مشخصات سایت تان را در آن وارد کنید.

اگر نه باید مشخصات را بررسی کنید و دوباره امتحان کنید.

در صفحه بعدی قسمت عنوان سایت نامی را که برای وبسایت تان انتخاب کرده اید را وارد کنید،

در قسمت نام کاربری نامی را وارد کنید که بعدا برای ورود به بخش مدیریت وردپرس به آن نیاز خواهید داشت.

در قسمت رمزعبور هم رمز قوی که بهتر است شامل حروف و اعداد و کاراکتر باشد را وارد کنید.

در قسمت ایمیل یک ایمیل معتبر وارد کنید، این گزینه هنگامی که رمز تان را فراموش کرده اید، یا زمانی که سایت تان دچار مشکل شده است به شما کمک خواهد کرد.

در قسمت آخر هم چنانچه سایت شما تستی است تیک “از موتور های جستجو در خواست کن محتوای سایت را بررسی نکنند” را بزنید و چنانچه قصد دارید سایت تان در گوگل به نمایش در بیاید، نباید این تیک را بزنید.

و در آخر هم روی راه اندازی وردپرس کلیک کنید .

راه اندازی وردپرس

سپس شما به داشبورد مدیریتی  وردپرس هدایت میشوید، که باید با همان نام کاربری و رمز عبوری که انتخاب کرده اید، وارد شوید.

در داشبورد وردپرس شما میتوانید قالب های متفاوتی را برای وبسایت تان نصب کنید و شکل جدیدی به وبسایت تان بدهید، همچنین میتوانید افزونه های کمکی روی وردپرس تان نصب کنید.

در کل داشبورد وردپرس یک دسترسی کامل برای مدیریت وبسایت تان به شما ارائه میدهد.

در پایان

به شما تبریک میگویم،

شما هم اکنون نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را فراگرفته اید، چنانچه در تمامی مراحل نصب وردپرس با مشکلی برخورد کردید، پشتیبانی سرور ابری هایو در خدمت شماست، فقط کافی از طریق تیکت با ما در ارتباط باشید.

رفع خطای 500 در افزونه W3 Total Cache

رفع خطای 500 در افزونه W3 Total Cache

همانطور که ممکن است بدانید، افزونه W3 Total Cache یک افزونه قابل تنظیم برای کش وردپرس است که بسیار عالی می باشد .

افزونه W3 Total Cache  برای هر صفحه ای که بارگذاری می شود، صفحات کش ثابت ایجاد می کند،

بنابراین برای هر دفعه بارگذاری صفحه به صورت پویا انجام نمی شود.

این امر زمان بارگذاری سایت شما را به شدت کاهش می دهد و در عین حال عملکرد سایت وردپرسی شما را افزایش می دهد.

اگر شما یک کاربر  افزونه W3 Total Cache  هستید، یا قصد دارید به یکی از کاربران آن تبدیل شوید باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است با خطای 500 (خطای سرور داخلی) مواجه شوید.

البته ممکن است بیش از یک دلیل وجود داشته باشد که شما با خطای 500 مواجه شده اید،

با این حال، در زیر نحوه تشخیص خطای رایج W3 Total Cache که توسط کاربران وردپرس تجربه می‌شود، و مهم‌تر از آن نحوه رفع آن را تشریح کرده‌ایم.

شما باید بتوانید به سرعت تشخیص دهید که دلیل خطای سرور داخلی 500 عملکرد این افزونه است یا خیر.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که فایل htaccess. خود را بررسی کنید تا ببینید آیا افزونه W3 Total Cache  کد htaccess. خود را به انتهای کد های موجود اضافه کرده است یا خیر.

بنابراین، برای مثال، ممکن است کد های .htaccess  به صورت زیر باشد:

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ – [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule># BEGIN W3TC Browser Cache
<IfModule mod_deflate.c>
<IfModule mod_setenvif.c>
BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html
BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip
BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html
BrowserMatch \bMSI[E] !no-gzip !gzip-only-text/html
</IfModule>

به بخشی که حاوی کد زیر است توجه کنید:

</IfModule># BEGIN W3TC Browser Cache

 

این در واقع همان چیزی است که باعث ایجاد مشکل می شود. “# BEGIN W3TC Browser Cache

این کد باید در خط خودش باشد.

اما راه حل آن چیست؟

راه حل بسیار ساده است فقط باید کلید Enter را قبل از # بزنید و فایل را ذخیره کنید و صفحه را دوباره بارگذاری کنید.

اما چرا از ابتدا این اتفاق افتاد؟

نصب های معمولی وردپرس، نصب با Softaculous یا نصب دستی، فایل .htaccess را با کد بازنویسی شده وردپرس به شکل زیر ایجاد می کند:

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ – [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress

 

افزونه W3 Total Cache  ظاهراً به دنبال اولین خط کد (# BEGIN WordPress) است،

و بنابراین این افزونه  می‌داند که قبل از آن کد خود را اضافه کند.

با این حال، اگر فایل‌های htaccess. با حذف آن خطوط (به ویژه آن خط اول) اصلاح شده باشد،

افزونه W3 Total Cache  نمی‌داند چه کاری را باید انجام دهد.

لذا افزونه W3 Total Cache  کد های خود را به آخرین خط موجود اضافه می کند.

اگر خط # END وردپرس را در  فایل .htaccess دارید، مشکلی نیست،  W3 Total Cache فقط کد خود را در مقابل کامنت وردپرس اضافه می‌کند و بر سرور آپاچی تأثیری نخواهد گذاشت.

اگر کامنتی وجود نداشته باشد و خط شکسته نشود، این مشکل رخ می دهد.

سرور آپاچی از کار می افتد و خطای 500  را ایجاد می کند زیرا W3 Total Cache به اخر بسته شدن تگ اضافه می شود.

آیا از چند سایت وردپرس استفاده می کنید ؟

لطفاً توجه داشته باشید که کد بازنویسی وردپرس در نصب چند سایتی به هیچ وجه مانند نصب استاندارد شامل این خطوط کامنت نمی شود.

این بدان معناست که W3 Total Cache در نصب چند سایتی به احتمال زیاد با خطا همراه خواهد شد.

با این حال، اگر کد ها را همانطور که در بالا ذکر شد اضافه کنید در واقع فقط کد( BEGIN) مورد نیاز است با این حال اگر با خواندن این مطلب گیج شدید و اشنایی با کد نویسی ندارید میتوانید روی کمک پشتیبان های سرور ابری هایو حساب کنید.

غیرفعال کردن نظرات در وردپرس

غیرفعال کردن نظرات در وردپرس

  • صفحات ایستا ، مانند صفحات لندینگ سایت، صفحه تماس با ما نیازی به بخش نظرات ندارند
  • وبلاگ های خبری نیازی به بخش نظرات ندارد
  • اجتناب از ارسال کامنت های هرزنامه

وردپرس به شما این امکان را می دهد که نظرات را در پست ها یا صفحات خاص یا کل سایت تان غیرفعال کنید.

ما در ادامه این پست به شما آموزش می دهیم که چگونه کامنت های وردپرس را غیرفعال کنید.

 غیرفعال کردن نظرات در وردپرس برای پست های جدید

اگر به تازگی سایتی را راه اندازی کرده اید و تصمیم دارید نظرات را برای همه پست های بعدی که قرار است بنویسید غیرفعال کنید، در اینجا نحوه انجام این کار را  به شما خواهیم گفت.

در داشبورد  وردپرس در نوار کناری سمت راست، روی تنظیمات و سپس روی گفت‌وگو کلیک کنید.

تیک گزینه “اجازه به دیگران برای ثبت دیدگاه روی نوشته های تازهرا بردارید  و سپس روی دکمه ذخیره تغییرات در پایین صفحه کلیک کنید.

تنظیمات گفتوگو در وردپرس

همیشه می‌توانید نظرات را روی پست‌ها یا صفحات خاص را بدون تغییر در این  گزینه غیر فعال کنید.

 

غیرفعال کردن دیدگاه ها در وردپرس برای نوشته خاص

نظرات برای صفحات و پست ها به طور پیش فرض در وردپرس غیرفعال است.

با این حال، می توانید آنها را به راحتی در صفحات یا پست های مورد نظر را در چند مرحله ساده فعال یا غیرفعال کنید.

برای دسترسی به لیست صفحات سایت، به داشبورد وردپرس و سپس گزینه برگه ها و بعد از روی همه برگه ها کلیک کنید.

نشانگر خود را روی یک صفحه خاص ببرید و روی پیوند ویرایش کلیک کنید.

لیست برگه ها در وردپرس

اگر از ویرایشگر گوتنبرگ استفاده میکنید روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت چپ بالای صفحه خود کلیک کنید تا پنجره ویژگی ها را در سمت چپ ویرایشگر خود مشاهده کنید.

به کادر گفت و گو  بروید و علامت کادر پذیرفتن دیدگاه را بردارید تا نظرات را در صفحه غیرفعال کنید. برای ذخیره تغییرات بر روی ذخیره کلیک کنید.

صفحه ویرایش نوشته با گوتنبرگ در وردپرس

اما اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده میکنید بعد از کلیک بر روری گزینه ویرایش نوشته/برگه ابتدا از بالای صفحه سمت چپ روی تنظیمات صفحه کلیک کنید.

اشاره به تنظیمات صفحه در وردپرس

و بعد از کادری که باز میشود اطمینان حاصل کنید که تیک گزینه گفت‌وگو خورده باشد.

اشاره به چک باکس گفتگو در تنظیمات صفحه وردپرس

بعد به انتهای صفحه نوشته یا برگه بیایید و تیک گفت‌وگو رو در این قسمت بردارید:

اشاره به تنظیم کفتگو در صفحه وردپرس

نتیجه

همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر شد، نظرات برای تعامل با کاربران شما مفید هستند،

اما شما باید آنها را در صفحات و پست های مناسب فعال داشته باشید.

با انجام مراحل این مطلب، شما اکنون می توانید نظرات را برای هر پست، صفحه یا حتی کل سایت غیرفعال کنید.

 

درخواست مشاوره رایگان
عجله دارید؟ ۰۲۱۵۶۲۱۸۴۳۹