زیرساخت ابری هایو
[dark-light-mode-switch]

بازیابی ایمیل در cpanel و انتقال آن به سرور جدید

هنگامی که اکانت ایمیل به مشکل می خورد یا داده ها از بین می روند، یک نسخه بکاپ از سی پنل را بازگردانی می کنیدو اگر هم به هاست جدیدی منتقل شده اید، می‌توانید از همان فایل بکاپ نیز استفاده کنید.
فهرست مطالب

هنگامی که اکانت ایمیل به مشکل می خورد یا داده ها از بین می روند، یک نسخه بکاپ از سی پنل را بازگردانی می کنیدو اگر هم به هاست جدیدی منتقل شده اید، می‌توانید از همان فایل بکاپ نیز استفاده کنید.

در هر صورت، فرآیند بازیابی یک اکانت ایمیل از یک نسخه بکاپ کامل از سی پنل شامل چندین مرحله است.

ابتدا باید فایل بکاپ  فشرده شده را استخراج کنید.

سپس داده های ایمیل گم شده را پیدا کرده و کپی کنید. در صورتی که حساب ایمیل نیز وجود نداشته باشد، باید کارهای دیگری انجام دهید.

اگر در حال بازیابی یک نسخه بکاپ کامل هستید، باید بدانید که این بکاپ شامل فایل های هاست، از جمله پایگاه داده، داده های ایمیل و غیره است.

ممکن است نخواهید همه این فایل ها را در یک سرور جدید کپی کنید یا آن ها را بازگردانی کنید.

مراحل بازیابی اکانت های ایمیل از بکاپ کامل  cPanel

هنگام بازیابی ایمیل از بکاپ، باید چند مرحله را دنبال کنید. در اینجا مراحل را برای شما بیان میکنیم:

یک بکاپ کامل از سی پنل ایجاد کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک نسخه بکاپ کامل از cPanel را پیدا کنید یا ایجاد کنید.

اکثراً فایل پشتیبان در پوشه root قرار می گیرد. یا اگر آن را دانلود کرده باشید در پوشه دانلود های رایانه شخصی خودتان باشد.

برای دسترسی به فایل بکاپ، مراحل زیر را دنبال کنید:
با استفاده از اطلاعات کاربری صحیح، با فرمت http://Yourdomain.com/cpanel به حساب سی پنل خود وارد شوید.

همچنین از پنل شرکت ارائه دهنده خود نیز میتوانید به صورت مستقیم به cpanel دسترسی داشته باشید.

سپس به فایل منیجر تان بروید و فایل بکاپ کامل را با فرمت tar.gz در پوشه اصلی پیدا کنید. قالب نام آن فایل به صورت:

“backup-date_time_cpanelusername.tar.gz”  خواهد بود.

بسته به حجم وب سایت شما، حجم فایل بکاپ می تواند گیگابایت برسد.

در صورتی که هنوز نسخه بکاپی ایجاد نکرده اید، ابتدا باید یک فایل پشتیبان در cpanel ایجاد کنید:
وارد cpanel شوید و مسیر زیر را دنبال کنید.

cpanel >> Backup >> Download a full account backup

  در اینجا مقصد بکاپ گیری را انتخاب کنید و سپس بر روی ” Generate Backup ” کلیک کنید.

صفحه ایجاد بک آپ در سی پنل

فایل پشتیبان را از حالت فشرده خارج کنید

فایل بکاپ را پیدا کنید و آن را در یک پوشه جدید روی سرور کپی کنید. شما مجبور نیستید فایل ها را در پوشه root استخراج کنید.

با استفاده از مدیریت فایل cPanel ، یک پوشه جدید ایجاد کنید. و سپس فایل بکاپ را انتخاب و کپی کنید.

نام پوشه ای را که می خواهید در آن استخراج کنید (که همان پوشه ای است که ایجاد کرده اید) وارد کرده و فایل ها را استخراج کنید.
همچنین یک گزینه جایگزین وجود دارد، این است که فایل بکاپ  را در رایانه شخصی خود ذخیره کنید و آن را در آنجا استخراج کنید.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

  • پوشه حاوی فایل بکاپ را باز کنید
  • راست کلیک بر روی فایل بکاپ و کلیک بر روی ” Extract

سپس شما homedir را به عنوان پوشه سطح اول خواهید دید. در زیر شاخه آن، پوشه  Mail را خواهید داشت.

در این پوشه، همه ی صندوق های پستی دامنه تان را خواهید یافت.

پوشه در قالب زیر خواهید دید:

“home/user/mail/yourdomainname.com/mailaccountname/”

پوشه Mail را باز کنید و دامنه های موجود در آن حساب میزبانی را مشاهده خواهید کرد.

به پوشه دامنه ای که در آن باید حساب های ایمیل را بازیابی کنید، بروید.

پوشه های ایمیل نام ایمیل مربوطه را دارند.

به عنوان مثال، اگر می خواهید حساب ایمیل info@mydomain.com را بازیابی کنید ، پوشه ای به نام Info وجود خواهد داشت.

در صورتی که در همان سرور هستید، فقط باید پوشه ایمیل  بکاپ را در پوشه Mail در root  هاست خودتان منتقل کنید.

در صورت انتقال به سرور دیگری، تمام فایل‌های داخل آن پوشه را فشرده کنید تا یک فایل واحد داشته باشید که می‌توانید آن را در سرور جدید کپی کنید.

حساب ایمیل جدیدی به همان نام قبلی در سرور جدید ایجاد کنید

در مرحله بعدی، برای بازیابی اطلاعات ایمیل، باید حساب ایمیل را در cPanel دوباره ایجاد کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را باید دنبال کنید:

  • وارد سی پنل خود شوید

وبه مسیر  ” Email > Email Accounts ”  بروید

اشاره به اکانت های ایمیل در سی پنل

  • گزینه “ Create “انتخاب کنید
  • نام کاربری ایمیل یا قسمتی که قبل از “@” است را وارد کنید.
  • رمز عبور را دلخواه تان را وارد کنید
  • وبرای ایجاد ایمیل روی دکمه ” Create” کلیک کنید

ساخت ایمیل جدید در سی پنل

با اتمام مراحل بالا می توانید حساب ایمیل ایجاد کنید.

بازیابی داده ها

پس از تنظیم حساب ایمیل و صندوق پستی، شروع به کپی کردن فایل ها از فایل بکاپ کنید.

در اینجا مراحل مربوطه را خدمت تان توضیح خواهیم داد:

پوشه ایمیلی را که باید بازیابی کنید انتخاب کنید و روی کپی کلیک کنید. در صورت این قصد بازیابی چندین حساب ایمیل را داشته باشید، می توانید چندین پوشه را انتخاب کنید.

قالب پوشه  باید به صورت“home/cpanelusername/mail/domainname”  باشد.

روی “ Copy Files ” کلیک کنید

با این کار بازیابی پیام‌های ایمیل، فایل‌ها و سایر داده‌ها آغاز می‌شود.

در صورتی که در انتقال به سرور دیگری هستید، باید فایل پشتیبان را دانلود کرده و در سرور جدید آپلود کنید. پس از آپلود فایل، روی “ Extract ” کلیک کنید تا فرآیند بازیابی آغاز شود.

در پایان:
به این ترتیب می توانید یک صندوق پستی را بازیابی کنید و یا میتوانید آن را از یک سرور به سرور جدید منتقل کنید.

همه چیز با پشتیبان گیری از سی پنل شما شروع می شود.

شما می توانید یک نسخه پشتیبان کامل از هاست خودتان تهیه کنید.

برای راهنمایی بیشتر، پشتیبانی سرور های ابری هایو در تماس باشید.

رایگان آموزش ببین - آموزش کار با سرویس های هایو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *